Fransa-İtalya sınırındaki dağa tırmanırken kayalık, karlı ve buzlu parkurları aşan dağcılar, zirve yolculuklarını vücutlarına monte ettikleri küçük kameralarla görüntüledi.

Uludağ Dağcılık Kulübü (ULUDAK) Başkanı İsmet Şentürk ile Bursa Dağcılık ve Doğa Sporları İhtisas Kulübünden (BUDAK) Ayşe Arabacı, 2 günde gerçekleştirdikleri tırmanışın sonunda zirvede, Türk bayrağı açtı.

ULUDAK Başkanı Şentürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bursalı dağcılar olarak Alpler'de çeşitli tırmanışlar yaptıklarını, bu yıl da üçüncüsünü gerçekleştirdiklerini belirtti.

Şentürk, konaklamak için bölgede kamp alanları olduğunu ve burada tüm imkanların bulunduğunu ifade ederek, ''Buradan da rota üzerinde belli olan dağ evlerine yükseliyoruz. Dağ evlerinde dinlenip daha sonra gece tırmanışa başlıyoruz. Jorasses'lar tırmanışı kaya, kar ve buz açısından 'miks' tabir ettiğimiz karışık bir rotadır. Hem kaya hem kar hem buz tırmanışı var. Derin buz çatlaklıklarını da emniyet tedbirlerimizi alarak bu tırmanışımızı gerçekleştiriyoruz.'' diye konuştu.

Tırmanışımız çok zorlu, yorucuydu
Tırmanışa gece yarısı başladıklarını aktaran Şentürk, şu ifadeleri kullandı: ''Gece yarısı başladığımız tırmanışımıza bir gecede zirvenin altında geceledikten sonra bu faaliyeti ikinci gün tamamlamış olduk. Hava şartları da tırmanışımız için uygundu. Biz bu faaliyetimizde 4 bin 208 metre yüksekliğindeki Pointe Walker ve 4 bin 184 metre yüksekliğindeki Pointe Whymper zirvelerine tırmanmış olduk. Bu tırmanışımız çok zorlu, yorucuydu ve uzun sürdü. Genel olarak bu tür teknik tırmanış gerektiren zor yerlerde bazı emniyet noktaları sabit olarak bulunuyor. İnişlerde ve çıkışlarda emniyet noktaları var. Biz de bu noktalardan ipimizi aşağı atıp iple aşağıya kadar dönüşümüzü yapıyoruz. Sonra elimizle ipi çekip başka bir emniyet noktasına girerek bu şekilde süreç işliyor ve emniyetli bir şekilde dağdan inişimizi yapıyoruz.''

Bu zirvelere Türk tırmanışının olmadığı bilgisine sahibiz
İsmet Şentürk, dünyanın her yerinden insanların doğal ortamı çok güzel olan bu bölgeyi ziyarete geldiklerini vurgulayarak, şunları dile getirdi: "Dağları çok iyi bir turizm potansiyeli olarak kullanıyorlar. Biz de kendi bayrağımızı daha önce çıkılmamış zirvelerde dalgalandırma gayreti içerisindeyiz. Bugüne kadar bu zirvelere Türk tırmanışının olmadığı bilgisine sahibiz. Oradaki dağ evleri yöneticileri de bizi gördüklerinde orada ilk defa Türk gördüklerini söylediler. Bizim amacımız gençlere Alpler'de de çok güzel tırmanış ortamlarının olduğunu göstermek. Dağcılığın daha farklı alanlara yayılmasını sağlamak. Amacımız gençlerimize farklı coğrafyalarda da çok güzel tırmanışlar olabileceğini göstermek."